Rekrutacja pracowników zdalnych
Na to pytanie odpowiedzieli:
Explain Visually
- Robimy calla lub spotkanie, na którym się zaznajamiamy.
- Dostaje szereg wytycznych dot. jego stanowiska.
- Poznaje (wirutalnie lub live) resztę teamu.
- Dostaje pierwsze zadanie.
Explain Visually
Nie.
Explain Visually
- Rzetelność,
- Dokładność,
- Terminowość.
Proces:
- Zbieramy CV,
- Dajemy zadanie rekrutacyjne (na ok. 30 min pracy),
- Prowadzimy rozmowy rekrutacyjne w oparciu o bardzo ustrukturyzowany wywiad, gdzie za każdą odpowiedź dajemy punkty (od 0 do 2),
- Tworzymy tabelę z wynikami kandydatów na różnych płaszczyznach i podejmujemy decyzję.
JJ Communications
Jedyna różnica polega na tym, że rozmowa kwalifikacyjna odbywa się przez Skype. Nie mniej - spotykamy się również fizycznie. W naszej pracy, liczne podróże to zadna nowość, a jednak wolimy, przynajmniej raz widzieć się face-to-face z nowym członkiem JJTeamu.
JJ Communications
Takich samych, jak w przypadku rekrutacji do biur stacjonarnych: sumienności, kreatywności, zorganizowania, zaangażowania ciekawej osobowości. Podchodzimy do rekrutacji bardzo niestandardowo - musimy przede wszystkim czuć, że dana osoba pasuje do charakteru organizacji, jaką jest JJ Communications.
Heartgrenade
Wdrażamy w konkretny kontrakt lub projekt, z reguły są to już wewnątrzprojektowe szczegóły. Nie mamy tutaj jakiejś szczególnie ustalonej procedury, gdyż wszystko zależy od potrzeb konkretnego projektu.
Heartgrenade
Nie
Heartgrenade
Pierwszym sitem jest CV, drugim rozmowa telefoniczna z kandydatem. Dopiero po tym test programistyczny, czy zerknięcie w kod.
Heartgrenade
Szukamy na pewno szczerości i otwartości w rozmowie, lekkości w opowiadaniu o problemach - nawet skłonności do rozmów o rzeczach prywatnych. Doszliśmy do tego, iż mając dwóch kandydatów - jednego, który jest świetny w programowaniu, a słaby w komunikacji i drugiego - który nie jest idealnym programistą (choć oczywiście trzymającym pewien poziom, poniżej którego nie schodzimy), ale świetnie nam się z nim rozmawia - wybierzemy tę drugą osobę. Wolimy, żeby ktoś zadał szereg pytań i dzięki temu rozwiązał jakiś problem, niż udawał, czy ukrywał, że jakiś problem występuje.
Nozbe
Mamy na tę okazję przygotowane szablony projektów w Nozbe. Najbardziej złożony i dopracowany jest prawdopodobnie ten dla pracowników działu obsługi klienta. Poza tym, wybieramy osobę, która jest opiekunem “żółtodzioba” i która poświęca część swojego czasu na rozmowy i wsparcie nowej osoby. Jak wiadomo, wszystko da się zrobić online - video-rozmowa z opcją współdzielenia ekranu lub “przejęcia kontroli” nad kursorem przez jedną z osób zwykle załatwia wszystkie sprawy :)