Press enter to see results or esc to cancel.

Rekrutacja pracowników zdalnych

Na to pytanie odpowiedzieli:

Explain Visually

  1. Robimy calla lub spotkanie, na którym się zaznajamiamy.
  2. Dostaje szereg wytycznych dot. jego stanowiska.
  3. Poznaje (wirutalnie lub live) resztę teamu.
  4. Dostaje pierwsze zadanie.

Explain Visually

Nie.


Explain Visually

  1. Rzetelność,
  2. Dokładność,
  3. Terminowość.

Proces:

  1. Zbieramy CV,
  2. Dajemy zadanie rekrutacyjne (na ok. 30 min pracy),
  3. Prowadzimy rozmowy rekrutacyjne w oparciu o bardzo ustrukturyzowany wywiad, gdzie za każdą odpowiedź dajemy punkty (od 0 do 2),
  4. Tworzymy tabelę z wynikami kandydatów na różnych płaszczyznach i podejmujemy decyzję.

JJ Communications

Jedyna różnica polega na tym, że rozmowa kwalifikacyjna odbywa się przez Skype. Nie mniej - spotykamy się również fizycznie. W naszej pracy, liczne podróże to zadna nowość, a jednak wolimy, przynajmniej raz widzieć się face-to-face z nowym członkiem JJTeamu.


JJ Communications

Takich samych, jak w przypadku rekrutacji do biur stacjonarnych: sumienności, kreatywności, zorganizowania, zaangażowania ciekawej osobowości. Podchodzimy do rekrutacji bardzo niestandardowo - musimy przede wszystkim czuć, że dana osoba pasuje do charakteru organizacji, jaką jest JJ Communications.


Heartgrenade

Wdrażamy w konkretny kontrakt lub projekt, z reguły są to już wewnątrzprojektowe szczegóły. Nie mamy tutaj jakiejś szczególnie ustalonej procedury, gdyż wszystko zależy od potrzeb konkretnego projektu.


Heartgrenade

Nie


Heartgrenade

Pierwszym sitem jest CV, drugim rozmowa telefoniczna z kandydatem. Dopiero po tym test programistyczny, czy zerknięcie w kod.


Heartgrenade

Szukamy na pewno szczerości i otwartości w rozmowie, lekkości w opowiadaniu o problemach - nawet skłonności do rozmów o rzeczach prywatnych. Doszliśmy do tego, iż mając dwóch kandydatów - jednego, który jest świetny w programowaniu, a słaby w komunikacji i drugiego - który nie jest idealnym programistą (choć oczywiście trzymającym pewien poziom, poniżej którego nie schodzimy), ale świetnie nam się z nim rozmawia - wybierzemy tę drugą osobę. Wolimy, żeby ktoś zadał szereg pytań i dzięki temu rozwiązał jakiś problem, niż udawał, czy ukrywał, że jakiś problem występuje.


Nozbe

Mamy na tę okazję przygotowane szablony projektów w Nozbe. Najbardziej złożony i dopracowany jest prawdopodobnie ten dla pracowników działu obsługi klienta. Poza tym, wybieramy osobę, która jest opiekunem “żółtodzioba” i która poświęca część swojego czasu na rozmowy i wsparcie nowej osoby. Jak wiadomo, wszystko da się zrobić online - video-rozmowa z opcją współdzielenia ekranu lub “przejęcia kontroli” nad kursorem przez jedną z osób zwykle załatwia wszystkie sprawy :)