Press enter to see results or esc to cancel.

Explain Visually

ExplainVisually jest agencją konsultingową specjalizującą się w skomplikowanych tematach. Tłumaczą złożone produkty, projekty i procesy w przejrzysty i przekonujący sposób. Nie wiesz jak zrealizować prezentacje sprzedażowe czy zrobić film produktowy? To właśnie oni Tobie pomogą!

Ogólnie o pracy zdalnej

Czym zajmuje się Wasza firma?

Pomagamy firmom opowiadać o złożonych rzeczach w jasny, zwięzły i przekonywujący sposób. 

Klienci najczęściej odzywają się do nas, gdy chcą sprzedać skomplikowany produkt, opowiedzieć o nowej procedurze lub wyjaśnić pracownikom strategiczny projekt.

W praktyce polega to na warsztatach na których pracujemy nad uproszczeniem przekazu klienta. A potem ten przekaz jest przez nas przedstawiany w animacjach, prezentacjach czy infografikach.

Co skłoniło Was do wprowadzenia możliwości pracy zdalnej?

  1. Doświadczenie - nasz Co-Founder pracował w IT i dla niego ta forma pracy była dość standardowa.
  2. Możliwość pozyskania najlepszych ludzi - sporo najlepszych osób w naszej branży woli pracować zdalnie lub nie mieszka w Warszawie.
  3. Dobra kultura organizacyjna - podczas rekrutacji i okresu próbnego weryfikujemy kandydatów pod kątem tego na ile są rzetelni i obowiązkowi. Nie mamy najmniejszego problemu z zaufaniem, że nasi ludzie realizują swoje zadania, gdy pracują zdalnie.

W jakiej formie praca zdalna funkcjonuje w Waszej firmie?

Ponad połowa zespołu pracuje zdalnie non-stop, reszta pracuje hybrydowo tj. czasami z domu, czasami z biura.

Czym zajmują się pracownicy pracujący zdalnie?

  1. Pisanie tekstów (copywriting),
  2. Tworzenie storyboardów (rysowanie),
  3. Projektowanie graficzne,
  4. Montaż,
  5. Animacja.

Co było największą obawą przed wprowadzeniem pracy zdalnej?

Na ile przepływ informacji będzie płynny, ponieważ w naszej pracy złapanie głównej myśli stojącej za takim, a nie innym projektem jest kluczowe. Dzięki wprowadzeniu odpowiednich procesów mocno upłynniliśmy ten przepływ. Mimo to nadal go udoskonalamy.

Jakie widzicie największe zalety pracowników pracujących zdalnie?

  1. Jeżeli ktoś umie pracować zdalnie, to zwykle jest rzetelny i dokładny. Choćby dlatego, że nie chce mu się 3 razy podchodzić do komputera, żeby nanieść kolejną turę poprawek ;) 
  2. Większa elastyczność czasowa - część teamu pracuje głównie wieczorami, część w ciągu dnia. Dzięki temu nawet jak jest już 15:00 i trzeba dokończyć projekt, to może trafić do osoby, która woli siedzieć w nocy.
  3. Możliwość szybszej realizacji projektów wymagających głębokiego skupienia.
[mc4wp_form id="1308"]

Rekrutacja pracowników zdalnych

Jakich cech szukacie w kandydacie na stanowisko umożliwiające pracę zdalną?

  1. Rzetelność,
  2. Dokładność,
  3. Terminowość.

Proces:

  1. Zbieramy CV,
  2. Dajemy zadanie rekrutacyjne (na ok. 30 min pracy),
  3. Prowadzimy rozmowy rekrutacyjne w oparciu o bardzo ustrukturyzowany wywiad, gdzie za każdą odpowiedź dajemy punkty (od 0 do 2),
  4. Tworzymy tabelę z wynikami kandydatów na różnych płaszczyznach i podejmujemy decyzję.

Czy korzystacie z usług zewnętrznych firm poszukując pracowników zdalnych?

Nie.

Jak wygląda wdrożenie nowego pracownika do zespołu?

  1. Robimy calla lub spotkanie, na którym się zaznajamiamy.
  2. Dostaje szereg wytycznych dot. jego stanowiska.
  3. Poznaje (wirutalnie lub live) resztę teamu.
  4. Dostaje pierwsze zadanie.

Zarządzanie zespołem zdalnym

Co sprawia, że udaje Wam się z powodzeniem pracować zdalnie?

  1. Odpowiedni ludzie. Zatrudniamy tylko ludzi z minimum 5-letnim doświadczeniem, którzy są rzetelni i umieją pracować samodzielnie.
  2. Ciągłe udoskonalanie procesów. Analizujemy co nam działa, co nie i potem organizujemy warsztaty na których szukamy rozwiązań.

Jak odbywa się komunikacja w zespole zdalnym?

Głównie za pośrednictwem Asany i ew. dopytywania przez telefon.

Z jakich narzędzi korzystają Wasi zdalni pracownicy?

Asana, Slack, e-mail, telefon

W jaki sposób oceniacie / mierzycie produktywność pracowników zdalnych?

Nie mamy żadnej metodologii oceny - po prostu patrzymy czy realizują terminowo i na wysokim poziomie swoje zadania.

Co stanowi największy problem w zarządzaniu zespołem zdalnym?

Komunikacja - są rzeczy które najłatwiej byłoby wyjaśnić siedząc obok przy komputerze, a przez telefon czy Screen Cast zajmują znacznie dłużej.

Jak często pracownicy muszą pojawiać się w biurze?

Nie muszą, ale planujemy raz w miesiącu.

Jak dbacie o dobrą atmosferę i kulturę pracy w zespołach pracujących zdalnie?

Poprzez spotkania (choć ostatnio rzadko, z wiadomych względów) oraz rozmowy telefoniczne, które pomagają podtrzymać relację.

Podsumowanie

Jakie macie rady dla firm/zespołów, które rozważają wprowadzenie możliwości pracy zdalnej?

  1. Przede wszystkim - rekrutacja. Dobrze opracuj proces, żeby rekrutować osoby, które są rzetelne i odpowiedzialne.
  2. Spiszcie swoje oczekiwania do konkretnych zadań czy stanowisk. Często osoba pracująca zdalnie nie dostaje tak pełnego feedbacku, więc może nie wiedzieć czego oczekujemy.
  3. Wdrażajcie odpowiednie systemy komunikacji - Asana, Slack, telefon. Telefon ma tę zaletę że jest najbliższy realnej rozmowy, więc pomaga utrzymać relację.