Press enter to see results or esc to cancel.

HRS Projekt( HR Support)

Wynajmuję biuro
HR Support

Ogólnie o pracy zdalnej

Czym zajmuje się Wasza firma?

HR Support to butikowa Agencja Personalna. Zajmujemy się rekrutacjami stałymi w każdej branży, na terenie całego kraju oraz w EU. Realizujemy dla naszych klientów Direct Search, rekrutacje abonamentowe, obsługę prawną oraz kampanie filmowe( rekrutacyjne i promocyjne)

Czy idea pracy zdalnej była obecna w firmie od początku, czy pojawiła się później?

Idea pracy zdalnej przyświecała nam zawsze, ale była tylko ideą;-). Teraz jest już u nas w praktyce.

Co skłoniło Was do wprowadzenia możliwości pracy zdalnej?

Obecna sytuacja spowodowana pandemią, spowodowała, że obecnie pracujemy w trybie zdalnym.

W jakiej formie praca zdalna funkcjonuje w Waszej firmie?

Każdy z naszych pracowników pracuje ze swojego domu.

W jakiej formie praca zdalna funkcjonuje w Waszej firmie?

Każdy z naszych pracowników pracuje ze swojego domu.

Czym zajmują się pracownicy pracujący zdalnie?

Zatrudniamy rekruterów , którzy zajmują się obsługą klientów, kandydatów oraz prowadzeniem kompleksowych projektów rekrutacyjnych.

Co było największą obawą przed wprowadzeniem pracy zdalnej?

Największą obawą była kwestia tego, czy pracownicy będą umieli się zmotywować do pracy z domu. Nie lubimy wydzwaniać do każdego i pytać, czy pracuje. Bat nad głową to nie jest dobre rozwiązanie. Ufamy swoim pracownikom, ale jesteśmy też realistami i wiemy, jakie zagrożenie dla nas może nieść praca zdalna w 100%

Jakie widzicie największe zalety pracowników pracujących zdalnie?

Zdecydowanie są wyspani;-),

[mc4wp_form id="1308"]

Rekrutacja pracowników zdalnych

Jakich cech szukacie w kandydacie na stanowisko umożliwiające pracę zdalną?

Wywiady telefoniczne, skype, prezentacja tematu jako etap rekrutacji, opracowanie zadania.

Czy korzystacie z usług zewnętrznych firm poszukując pracowników zdalnych?

Nie musimy, bo jesteśmy agencją rekrutacyjną.

Jak wygląda wdrożenie nowego pracownika do zespołu?

Wdrożenie zaczyna się poznaniem zespołu, szkoleniem oraz następuje powolne wdrażanie i praktyka tego, co było podczas szkolenia.

Zarządzanie zespołem zdalnym

Co sprawia, że udaje Wam się z powodzeniem pracować zdalnie?

Mamy niewielki zespół, więc nie jest trudno. Każdy z nas ma rozdzielone zadania i rozliczany jest z efektów swojej pracy. Każdemu też zależy na dobrze wykonanym zadaniu, bo utożsamia się z firmą i jej ideą.

Jak odbywa się komunikacja w zespole zdalnym?

Prowadzimy spotkania on line, rozmowy telefoniczne, wymieniamy maile, czy sms.

Z jakich narzędzi korzystają Wasi zdalni pracownicy?

Głównie z poczty firmowe, skype, telefon

W jaki sposób oceniacie / mierzycie produktywność pracowników zdalnych?

Mamy raporty i możliwość podglądu na żywo, co w danym momencie robi pracownik.

Co stanowi największy problem w zarządzaniu zespołem zdalnym?

Czasami problemy techniczne;-) i brak możliwości osobistej rozmowy twarzą w twarz

Jak często pracownicy muszą pojawiać się w biurze?

Obecnie w ogóle nie muszą.

Jak dbacie o dobrą atmosferę i kulturę pracy w zespołach pracujących zdalnie?

Staram się raz w tygodniu motywować ludzi do pracy, podsumowujemy tydzień, omawiamy strategię, wzajemnie poprawiamy sobie humor, w ciągu dnia wysyłamy też śmieszne rozluźniające rzeczy i staramy się z głową do góry patrzeć w przyszłość;-)

Podsumowanie

Jakie macie rady dla firm/zespołów, które rozważają wprowadzenie możliwości pracy zdalnej?

Sama kontrola bez zaufania nie ma kompletnie sensu. Jeśli okażemy pracownikowi wsparcie, pokażemy , że szanujemy go i ufamy jego działaniom i pracy, to budujemy jego wiarę w siebie oraz lojalność względem pracodawcy. Tylko wzajemny szacunek i zdrowe relacje mogą być ścieżką do osiągniecia wspólnych celów.