Press enter to see results or esc to cancel.

Ogólnie o pracy zdalnej

Na to pytanie odpowiedzieli:

Explain Visually

  1. Jeżeli ktoś umie pracować zdalnie, to zwykle jest rzetelny i dokładny. Choćby dlatego, że nie chce mu się 3 razy podchodzić do komputera, żeby nanieść kolejną turę poprawek ;) 
  2. Większa elastyczność czasowa - część teamu pracuje głównie wieczorami, część w ciągu dnia. Dzięki temu nawet jak jest już 15:00 i trzeba dokończyć projekt, to może trafić do osoby, która woli siedzieć w nocy.
  3. Możliwość szybszej realizacji projektów wymagających głębokiego skupienia.

Explain Visually

Na ile przepływ informacji będzie płynny, ponieważ w naszej pracy złapanie głównej myśli stojącej za takim, a nie innym projektem jest kluczowe. Dzięki wprowadzeniu odpowiednich procesów mocno upłynniliśmy ten przepływ. Mimo to nadal go udoskonalamy.


Explain Visually

  1. Pisanie tekstów (copywriting),
  2. Tworzenie storyboardów (rysowanie),
  3. Projektowanie graficzne,
  4. Montaż,
  5. Animacja.

Explain Visually

Ponad połowa zespołu pracuje zdalnie non-stop, reszta pracuje hybrydowo tj. czasami z domu, czasami z biura.


Explain Visually

  1. Doświadczenie - nasz Co-Founder pracował w IT i dla niego ta forma pracy była dość standardowa.
  2. Możliwość pozyskania najlepszych ludzi - sporo najlepszych osób w naszej branży woli pracować zdalnie lub nie mieszka w Warszawie.
  3. Dobra kultura organizacyjna - podczas rekrutacji i okresu próbnego weryfikujemy kandydatów pod kątem tego na ile są rzetelni i obowiązkowi. Nie mamy najmniejszego problemu z zaufaniem, że nasi ludzie realizują swoje zadania, gdy pracują zdalnie.

Explain Visually

Pomagamy firmom opowiadać o złożonych rzeczach w jasny, zwięzły i przekonywujący sposób. 

Klienci najczęściej odzywają się do nas, gdy chcą sprzedać skomplikowany produkt, opowiedzieć o nowej procedurze lub wyjaśnić pracownikom strategiczny projekt.

W praktyce polega to na warsztatach na których pracujemy nad uproszczeniem przekazu klienta. A potem ten przekaz jest przez nas przedstawiany w animacjach, prezentacjach czy infografikach.


JJ Communications

Największe obawy dotyczyły mojego “uzdalnienia się” jako prezesa. Po 2 latach intensywnej pracy “na miejscu” wreszcie postanowiłem spełnić marzenie leżące u podstaw stworzenia JJ Communications i wyjechałem aby zamieszkać  na stałe na Wyspach Kanaryjskich. Pierwsze 2 miesiące były okresem uczenia się nowej sytuacji, ale dzięki fantastycznym ludziom w JJ’u, świetnej wspólniczce Joannie i szefowej PRu Dianie - okazało się, że model “zdalny prezes” funkcjonuje nie gorzej, niż układ tradycyjny. Oczywiście wymaga to ode mnie dość częstych podróży do Polski (i nie tylko), ale z perspektywy czasu mogę śmiało powiedzieć - było warto!


JJ Communications

Praca agencji PR jest z założenia mocno zdalna - bardzo często nasi klienci nie mają nawet siedziby w kraju, w którym świadczymy dla nich usługi. Wyzwania pojawiają się, jeśli w grę wchodzi praca w grupie. JJ Communications jest podzielony na teamy projektowe, które musiały nauczyć się pracować ze sobą na odległość. Skype, Hangout czy nawet FB Messenger to nasze codzienne narzędzia pracy. Aktualnie nasza struktura składa się z 2 biur stacjonarnych (w Warszawie i Mielcu), jednego teamu, który pracuje na stałe u klienta (również w Warszawie, lecz w innej, niż główna siedziba lokalizacji), 1 osoby pracującej z domu w Krakowie, 1 osobie w Poznaniu i ze mnie, na Gran Canarii. Nie liczę tutaj oczywiście naszych stałych współpracowników jak nasza graficzka Natalia, fotografowie, webdeveloperzy, filmowcy itp. Z nimi również działamy zdalnie. Taka struktura jest niestandardowa, generuje wiele wyzwań, ale nauczyliśmy się korzystać z tego, co nam oferuje i wykorzystywać ją maksymalnie efektywnie.


JJ Communications

W przypadku JJ Communications, idea pracy zdalnej pojawiła się jeszcze przed jej powstaniem. Zaczęło się od mojego marzenia, w skali mikro - chciałem być PRowym freelancerem, który jest niezależny od miejsca pracy (chciałem wyjechać za granicę, wówczas mowa była o Kaliforni) i z ewentualną pomocą 1 asystenta w Polsce, świadczy usługi zdalnie. Okazało się, że nie wszystko poszło zgodnie z planem. W niespełna 3 lata, mój mały, freelancerski projekt, urósł do 15 osób, pracujących w 6 różnych lokalizacjach, (w tym z  moją siedzibą, prezesa spółki, na Wyspach Kanaryjskich). Większość członków naszego teamu znała się wcześniej (zawodowo lub prywatnie), kluczem w naszej rekrutacji nigdy nie było miejsce zamieszkania, a raczej osobowość i umiejętności danej osoby. I tę zasadę staramy się kontynuować.


UNAMO

UNAMO jest kompleksową platformą marketingową, oferującą narzędzia analityczne z dwóch segmentów: analizy SEO i monitoringu Social Media.

UNAMO SEO (Unamo Search Engines Optimization) umożliwia między innymi monitorowanie linków przychodzących, pozycji stron dla wybranych słów kluczowych i analizę konkurencji.

UNAMO SMM (Unamo Social Media Monitoring) to rozwiązanie do monitorowania i analizy wypowiedzi w internecie oraz profili w mediach społecznościowych, w tym także influencerów.