Press enter to see results or esc to cancel.

firma

Na to pytanie odpowiedzieli:

JJ Communications

1

W przypadku codziennej pracy - naszym “kluczem do sukcesu” jest częsta komunikacja i zasada otwartości. Ustalamy teamy projektowe tak, żeby każdy w JJu mógł poznać styl pracy innych. Stosujemy także elementy grywalizacji, które łączą ze sobą członków teamu, na co dzień nie współpracujących ze sobą. Ponadto - organizujemy wyjazdy integracyjne (tzw. JJ Tripy), spotkania świąteczne, wspólne imprezy czy szkolenia.

Wszystko to razem sprawia, że myślę, że śmiało można powiedzieć, że udało nam się zbudować zgrany, energiczny team, dla którego praca zdalna nie jest problemem, a po prostu ciekawą rzeczywistością.


JJ Communications

1

Jedyna różnica polega na tym, że rozmowa kwalifikacyjna odbywa się przez Skype. Nie mniej - spotykamy się również fizycznie. W naszej pracy, liczne podróże to zadna nowość, a jednak wolimy, przynajmniej raz widzieć się face-to-face z nowym członkiem JJTeamu.


JJ Communications

1

Takich samych, jak w przypadku rekrutacji do biur stacjonarnych: sumienności, kreatywności, zorganizowania, zaangażowania ciekawej osobowości. Podchodzimy do rekrutacji bardzo niestandardowo - musimy przede wszystkim czuć, że dana osoba pasuje do charakteru organizacji, jaką jest JJ Communications.


JJ Communications

1

Największe obawy dotyczyły mojego “uzdalnienia się” jako prezesa. Po 2 latach intensywnej pracy “na miejscu” wreszcie postanowiłem spełnić marzenie leżące u podstaw stworzenia JJ Communications i wyjechałem aby zamieszkać  na stałe na Wyspach Kanaryjskich. Pierwsze 2 miesiące były okresem uczenia się nowej sytuacji, ale dzięki fantastycznym ludziom w JJ’u, świetnej wspólniczce Joannie i szefowej PRu Dianie - okazało się, że model “zdalny prezes” funkcjonuje nie gorzej, niż układ tradycyjny. Oczywiście wymaga to ode mnie dość częstych podróży do Polski (i nie tylko), ale z perspektywy czasu mogę śmiało powiedzieć - było warto!


JJ Communications

1

Praca agencji PR jest z założenia mocno zdalna - bardzo często nasi klienci nie mają nawet siedziby w kraju, w którym świadczymy dla nich usługi. Wyzwania pojawiają się, jeśli w grę wchodzi praca w grupie. JJ Communications jest podzielony na teamy projektowe, które musiały nauczyć się pracować ze sobą na odległość. Skype, Hangout czy nawet FB Messenger to nasze codzienne narzędzia pracy. Aktualnie nasza struktura składa się z 2 biur stacjonarnych (w Warszawie i Mielcu), jednego teamu, który pracuje na stałe u klienta (również w Warszawie, lecz w innej, niż główna siedziba lokalizacji), 1 osoby pracującej z domu w Krakowie, 1 osobie w Poznaniu i ze mnie, na Gran Canarii. Nie liczę tutaj oczywiście naszych stałych współpracowników jak nasza graficzka Natalia, fotografowie, webdeveloperzy, filmowcy itp. Z nimi również działamy zdalnie. Taka struktura jest niestandardowa, generuje wiele wyzwań, ale nauczyliśmy się korzystać z tego, co nam oferuje i wykorzystywać ją maksymalnie efektywnie.


JJ Communications

1

W przypadku JJ Communications, idea pracy zdalnej pojawiła się jeszcze przed jej powstaniem. Zaczęło się od mojego marzenia, w skali mikro - chciałem być PRowym freelancerem, który jest niezależny od miejsca pracy (chciałem wyjechać za granicę, wówczas mowa była o Kaliforni) i z ewentualną pomocą 1 asystenta w Polsce, świadczy usługi zdalnie. Okazało się, że nie wszystko poszło zgodnie z planem. W niespełna 3 lata, mój mały, freelancerski projekt, urósł do 15 osób, pracujących w 6 różnych lokalizacjach, (w tym z  moją siedzibą, prezesa spółki, na Wyspach Kanaryjskich). Większość członków naszego teamu znała się wcześniej (zawodowo lub prywatnie), kluczem w naszej rekrutacji nigdy nie było miejsce zamieszkania, a raczej osobowość i umiejętności danej osoby. I tę zasadę staramy się kontynuować.


UNAMO

1

UNAMO jest kompleksową platformą marketingową, oferującą narzędzia analityczne z dwóch segmentów: analizy SEO i monitoringu Social Media.

UNAMO SEO (Unamo Search Engines Optimization) umożliwia między innymi monitorowanie linków przychodzących, pozycji stron dla wybranych słów kluczowych i analizę konkurencji.

UNAMO SMM (Unamo Social Media Monitoring) to rozwiązanie do monitorowania i analizy wypowiedzi w internecie oraz profili w mediach społecznościowych, w tym także influencerów.


UNAMO

1

Największą obawą każdej firmy, również i naszą, było mierzenie wydajności pracowników oraz komunikacja w zespołach.

Z perspektywy czasu wiemy, że jest to całkowicie naturalna obawa, ponieważ nie da się z góry założyć, jak dane rozwiązanie wpłynie na firmę oraz ludzi, którzy są przecież tak bardzo różni.

Usprawniając narzędzia naszej komunikacji oraz tworząc multum okazji do spotkań, udało nam się całkowicie ich wyzbyć już na wczesnym etapie istnienia platformy UNAMO.


UNAMO

1

Kiedy okresowo nie widujesz swojego zespołu w pełnym składzie, podstawowym zadaniem jest integracja go podczas czasowych wydarzeń wewnętrznych.

W tym celu utworzyliśmy specjalne stanowisko w firmie, czyli Event Manager, które w UNAMO przyjęła nasza dotychczasowa Office Manager, Joanna Żmuda.

Joasia bez przerwy dba o nasze samopoczucie i komunikację między zespołami oraz poszczególnymi osobami, a także czas odpoczynku i wspólnej rozrywki.


UNAMO

1

Jesteśmy firmą wielooddziałową, a oddziały UNAMO mieszczą się nie tylko w kraju, ale także za granicą, stąd musieliśmy ten problem rozwiązać już dawno temu.

Na co dzień korzystamy z dedykowanych platform dla zespołów, m.in. rozwiązań pakietu Jira oraz bardziej przyziemnego maila, Slacka, Google Hangouts czy innych narzędzi umożliwiających zdalny kontakt.