Wciśnij Enter, by zobaczyć wyniki albo Esc, by anulować.

HighSolutions

Strony internetowe, Sklepy on-line, Systemy internetowe, Aplikacje mobilne, Chatboty.

HighSolutions tworzą dedykowane rozwiązania IT dla biznesu.

Tak jak my – wierzą, że turkusowe organizacje to przyszłość. W związku z tym zapewnią Ci wsparcie zaangażowanego zespołu, który nie będzie tylko chciał “odwalić” robotę, ale z pasją i uwagą rozwiążą Twój problem.

Odwiedź ich stronę by zobaczyć przykładowe realizacje, a jeśli szukasz pracy z możliwością formy zdalnej – zobacz ich oferty!

Ogólnie o pracy zdalnej

Czym zajmuje się Wasza firma?

Tworzymy dedykowane rozwiązania IT dla biznesu.

Strony internetowe, Sklepy on-line, Systemy internetowe, Aplikacje mobilne, Chatboty.

Czy idea pracy zdalnej była obecna w firmie od początku, czy pojawiła się później?

Od samego początku wszyscy pracowaliśmy zdalnie. Razem z rozwojem pojawiła się potrzeba stworzenia 2 biur - w Poznaniu - zespół projektowy i w Warszawie - zespół marketingowo-sprzedażowy. Oprócz tego na stałe współpracujemy z osobami pracującymi w pełni zdalnie.

Co skłoniło Was do wprowadzenia możliwości pracy zdalnej?

Praca razem w biurze jest dla nas najlepszym rozwiązaniem ze względu na teamspirit. Jednak udało nam się znaleźć osoby tak wyjątkowe w swoim zaangażowaniu, podejściu i umiejętnościach, że zatrudnienie ich w formie pracy zdalnej jest dla nas świetnym rozwiązaniem. Dodatkowo każdy członek zespołu może pracować dowolną ilość czasu zdalnie.

W jakiej formie praca zdalna funkcjonuje w Waszej firmie?

Jeśli chodzi o osoby zatrudnione na pełen wymiar godzin: 100% zdalnie, w elastycznych godzinach rozpoczęcia pracy od 7 do 10. Natomiast osoby zatrudniane tylko do konkretnych zadań są rozliczane godzinowo lub projektowo.

Czym zajmują się pracownicy pracujący zdalnie?

Obecnie zdalnie współpracują z nami programiści, graficy i marketingowiec.

Co było największą obawą przed wprowadzeniem pracy zdalnej?

Ciężko u nas mówić o “wprowadzeniu pracy zdalnej” gdyż funkcjonujemy z taką formą współpracy od zawsze. Udaje nam się zatrudniać zdalnie osoby na tyle wyjątkowe, że nie mamy obaw przy tym modelu. Etap weryfikacji takiej osoby podczas pracy przebiega bardzo szybko.

Jakie widzicie największe zalety pracowników pracujących zdalnie?

W jednej lokalizacji na pewno trudniej jest znaleźć osobę pasującą do naszych potrzeb i wartości. Biorąc pod uwagę większą pulę osób, mamy większe szanse na znalezienie bardziej odpowiedniego współpracownika.

Będziemy publikować wywiady z naprawdę fascynującymi osobami. Nie chcesz przegapić żadnego? Zapisz się na naszą listę, a dostaniesz ciekawe analizy i darmowego ebooka!

Rekrutacja pracowników zdalnych

Jakich cech szukacie w kandydacie na stanowisko umożliwiające pracę zdalną?

Kluczem są wartości takie, jak: zaufanie, odpowiedzialność, zaangażowanie, ambicje i partnerskie podejście.

Jak wygląda proces rekrutacji pracowników zdalnych?

Dokładnie tak samo jak tych do biura, z tym że rozmowa odbywa się przez Skype.

Czy korzystacie z usług zewnętrznych firm poszukując pracowników zdalnych?

Do tej pory korzystaliśmy z takich usług do rekrutacji osób do biura.

Jak wygląda wdrożenie nowego pracownika do zespołu?

Przede wszystkim musimy się poznać, więc przeprowadzamy grupowy skype z całym zespołem :) Natomiast wdrożenie odbywa się indywidualnie z Project Managerem, lub osobą która kieruje albo przekazuje projekt w danej branży.

Zarządzanie zespołem zdalnym

Co sprawia, że udaje Wam się z powodzeniem pracować zdalnie?

Kluczem jest znalezienie osób, które wyróżniają się nie tylko umiejętnościami twardymi. W pracy zdalnej bardziej istotne są umiejętności miękkie i odpowiednie wartości.

Jak odbywa się komunikacja w zespole zdalnym?

Do szybkiej komunikacji używamy Slacka. Asana służy nam jako baza zadań. Skype jest naszym narzędziem do dłuższych rozmów, prezentacji lub stand-up meetings.

Z jakich narzędzi korzystają Wasi zdalni pracownicy?

Używamy narzędzia Toggl do trackowania godzin pracy zarówno dla osób zdalnych i pracujących w biurze. Dzięki temu możemy analizować opłacalność projektów i wyciągać wnioski na przyszłość w kwestii przygotowywanych wycen. Do tej analizy używamy własnego stworzonego przez nas systemu.

W jaki sposób oceniacie / mierzycie produktywność pracowników zdalnych?

Toggl dostarcza wystarczające dane odnośnie produktywności. Porównując rzeczywisty czas pracy do liczby godzin w wycenie na poszczególne zadania, przeprowadzamy całym zespołem analizę ewentualnych niezgodności i wyciągamy wnioski.

Co stanowi największy problem w zarządzaniu zespołem zdalnym?

Największy problem to oczywiście zdalna komunikacja i trudniejsza weryfikacja, ale obecne narzędzia bardzo dobrze likwidują tę barierę. Nie widzimy przeszkód aby każdej pracy biurowej przynajmniej w części nie można było odbywać zdalnie. Uważamy, że za pewien czas to będzie standardowe podejście.

Jak często pracownicy muszą pojawiać się w biurze?

Nie ma u nas przymusu, osoby zdalne przyjeżdżają na firmowe integracje lub inne okazje.

Jak dbacie o dobrą atmosferę i kulturę pracy w zespołach pracujących zdalnie?

Zwyczajnie prowadzimy multitematyczne wątki rozmów na slacku, dzielimy się interesującymi i zabawnymi treściami ;) Poza tym staramy się też regularnie rozmawiać na Skype. Z ciekawych praktyk stosujemy “Ścianę wdzięczności”, czyli przyklejamy karteczki do ściany w podziękowaniu za cokolwiek co uznamy osobiście za słuszne. Osoby pracujące zdalnie też biorą udział w tej zabawie i jeśli uzyskają największą liczbę karteczek, wygrywają nagrodę.

Podsumowanie

Jakie macie rady dla firm/zespołów, które rozważają wprowadzenie możliwości pracy zdalnej?

Przyglądaj się umiejętnościom miękkim kandydatów. Nie oceniaj tylko umiejętności twardych i doświadczenia, ważniejsze są chęci rozwoju, zaangażowanie i ambicje.

Lepiej mieć w drużynie zawodnika, który zrobi wszystko aby poczuć satysfakcję z dobrze wykonanego zadania, a nie jedynie skorzysta ze swoich nabytych umiejętności i doświadczenia, aby wykonywać to co zostało mu zadane.