Wciśnij Enter, by zobaczyć wyniki albo Esc, by anulować.

The Camels

Hosting

Zdalna firma hostingowa? A co jeśli trzeba iść do serwerowni?

A jednak Camelsi dają radę – i to jak! Ich fenomenalne wsparcie klienta sprawia, że każdy z klientów ich poleca. Wyobraź sobie, że Zdalny Ninja także jest hostowany u Camelsów :).

The Camels stawiają na współpracę. Co roku sponsorują WordCamp Polska (konferencję poświęconą WordPressowi), bo wiedzą, że większość z ich klientów używa WordPressa i chcą ich w tym lepiej wspierać.

Mają biuro w Łodzi i oferują możliwość pracy zdalnej. Zajrzyj do nich, jeśli szukasz hostingu albo pracy 🙂

Ogólnie o pracy zdalnej

Czym zajmuje się Wasza firma?

Utrzymujemy (hostujemy) strony w sieci oraz zajmujemy się administracją serwerów. W skrócie dbamy o to, aby to co stworzyli programiści, działało nieprzerwanie w Internecie. Pomagamy blogerom w uruchamianiu ich pierwszych blogów oraz dużym firmom w skalowaniu aplikacji webowych.

Czy idea pracy zdalnej była obecna w firmie od początku, czy pojawiła się później?

Kiedy w 2007 zakładaliśmy firmę, naturalne dla nas było pracowanie zdalne. Zarządzanie serwerami zawsze odbywało się na odległość, zatem praca zdalna nie była dla nas niczym nowym. Było to dla nas wygodne po prostu. Przy większych projektach, praca zdalna niosła ze sobą kilka minusów, dlatego otworzyliśmy również biuro, aby spotykać się w jednym miejscu i szybciej rozwiązywać zagadnienia.

Co skłoniło Was do wprowadzenia możliwości pracy zdalnej?

Było to dla nas naturalne ;-)

W jakiej formie praca zdalna funkcjonuje w Waszej firmie?

Praca zdalna jest opcjonalna i nie jest wymagana. Jedni wolą danego dnia pracować z domu czy jachtu a innego razu posiedzieć w biurze. Współdzielone kalendarze służą nam do informowania się wzajemnie, kto i kiedy pracuje zdalnie. Pozwala nam to tak planować spotkania w biurze, aby nikogo nie ominęły.

Czym zajmują się pracownicy pracujący zdalnie?

Głównie to administracją serwerami. Zdalnie pracuję też graficy, księgowi oraz programiści.

Co było największą obawą przed wprowadzeniem pracy zdalnej?

Nic ;)

Jakie widzicie największe zalety pracowników pracujących zdalnie?

Elastyczność i wygodę, głównie związaną z godzinami pracy. Nie każdy potrafi lub lubi pracować 8 godzin między 9 a 17. Sam jestem tego przykładem, gdzie idealnie pracuje mi się z samego rana, potem mam czas na prywatne sprawy na mieście a następnie kończę swoją pracę wieczorem. Wiele tego typu zadań da się tak przygotować i dopasować do własnego harmonogramu dnia.

Będziemy publikować wywiady z naprawdę fascynującymi osobami. Nie chcesz przegapić żadnego? Zapisz się na naszą listę, a dostaniesz ciekawe analizy i darmowego ebooka!

Rekrutacja pracowników zdalnych

Jakich cech szukacie w kandydacie na stanowisko umożliwiające pracę zdalną?

Praca zdalna jest u nas opcjonalna, zatem nie skupiamy się na niej aż tak bardzo szukając kandydatów. Mimo możliwości zdalnej pracy, wielu pracowników wybiera pracę w biurze z możliwością pracowania z domu czy kawiarnii. Jeżeli chodzi o cechy na jakie warto zwrócić uwagę, to samoorganizacja. Praca zdalna wymaga samokontroli, pilnowania zadań i umiejętności skupienia się na zadaniu siedząc gdzieś w barze na plaży.

Jak wygląda proces rekrutacji pracowników zdalnych?

Zaczyna się zawsze od prostego formularza kontaktowego z wysłaniem CV. Potem rozmowa wideo z wybranym kandydatem.

Czy korzystacie z usług zewnętrznych firm poszukując pracowników zdalnych?

Nie.

Jak wygląda wdrożenie nowego pracownika do zespołu?

Szkolenia w biurze lub online poprzez wideokomunikator. Nowa osoba spędza z nami dużo czasu na rozmowach, czy podpatruje jak działają u nas procesy. Wykonując samodzielnie pierwsze zadania, zawsze ma wsparcie w bardziej doświadczonych pracownikach. Mamy też sporo wewnętrznych materiałów, z których można dowiedzieć się naprawdę dużo.

Zarządzanie zespołem zdalnym

Co sprawia, że udaje Wam się z powodzeniem pracować zdalnie?

W głównej mierze to typ pracy jaką wykonujemy oraz to, że dla nas jest to naturalne. Praca sama się nie zrobi i bez znaczenia jest to skąd się ją wykonuje.

Jak odbywa się komunikacja w zespole zdalnym?

Komunikator tekstowy oraz wideokonferencje. Częściej wolimy się “zdzwaniać” i szybko coś przedyskutować niż mailować lub pisać długie wiadomości.

Z jakich narzędzi korzystają Wasi zdalni pracownicy?

Slack oraz Hangouts.

W jaki sposób oceniacie / mierzycie produktywność pracowników zdalnych?

Dokładnie w ten sam sposób jak pracowników lokalnych. Dla nas to nie ma znaczenia kto skąd pracuje, póki zadania są wykonywane.

Co stanowi największy problem w zarządzaniu zespołem zdalnym?

Zebranie wszystkich w jednym miejscu i czasie. Z większym wyprzedzeniem trzeba zaplanować tego typu spotkania czy integracje.

Jak często pracownicy muszą pojawiać się w biurze?

Tak często jak tylko chcą i z biegiem czasu wolą pracować z biura niż zdalnie. Bardzo często zależy też to od samego pracownika lub zadań mu powierzonych. W jednym miesiącu woli pracować z domu a w innym z biura.

Jak dbacie o dobrą atmosferę i kulturę pracy w zespołach pracujących zdalnie?

Regularnie się spotykamy na imprezach integracyjnych lub eventach branżowych. Bardzo często organizujemy spotkania całego teamu gdzieś w offline. Od grania w kręgle po loty balonem.

Podsumowanie

Jakie macie rady dla firm/zespołów, które rozważają wprowadzenie możliwości pracy zdalnej?

Zaufać pracownikom, że będą pracować. Nie ma potrzeby notorycznego pilnowania każdego co w danym momencie robi. Jeżeli zadanie ma być wykonane do piątku to powinno być wykonane bez względu na to czy ktoś pracuje z biura czy z domu.