Wciśnij Enter, by zobaczyć wyniki albo Esc, by anulować.

Surge Cloud

Surge Cloud wprowadza innowacje w handlu. Dostarcza infrastruktury i systemu analitycznego umożliwiającego szczegółową analitykę w sklepach stacjonarnych. Umożliwia monitorowanie stanu zatowarowania w czasie rzeczywistym, inwentaryzację jednym kliknięciem.

Ogólnie o pracy zdalnej

Czym zajmuje się Wasza firma?

Wprowadzamy innowacje w handlu. Dostarczamy infrastruktury i systemu analitycznego umożliwiającego szczegółową analitykę w sklepach stacjonarnych. Umożliwiamy monitorowanie stanu zatowarowania w czasie rzeczywistym, inwentaryzację jednym kliknięciem.

Czy idea pracy zdalnej była obecna w firmie od początku, czy pojawiła się później?

Od początku.

Co skłoniło Was do wprowadzenia możliwości pracy zdalnej?

Po pierwsze, bardziej była to kwestia braku przeciwwskazań. Poza tym, chcąc pracować z najlepszymi musimy wykazywać elastyczność. Nie łatwo jest zbudować zespół składający się z czołowych specjalistów, zamykając wszystkich w sztywnych, archaicznych regułach.

W jakiej formie praca zdalna funkcjonuje w Waszej firmie?

Każdy ma możliwość pracować zdalnie bez ograniczeń, o ile nie koliduje to z jakimiś spotkaniami, eventami lub nie utrudnia prowadzenia projektu, co zdarza się rzadko.

Czym zajmują się pracownicy pracujący zdalnie?

Pracownicy korzystający z możliwości pracy zdalnej to głównie pracownicy naukowi z działu Badań i Rozwoju, a także bezpośrednio odpowiedzialne za sprzedaż. Pozostali korzystają z tej możliwości bardzo rzadko. Cenią sobie atmosferę biura i wolą na co dzień pracować na miejscu. W pewnym sensie biuro jest u nas czymś w rodzaju benefitu.

Co było największą obawą przed wprowadzeniem pracy zdalnej?

Nie mieliśmy obaw. Firmę zakładali młodzi, ale bardzo świadomi biznesowo ludzie, doświadczeni w poprzednich przedsięwzięciach. Zdążyli się przekonać o tym, że traktowanie pracowników po ludzku przynosi wymierne korzyści dla obu stron.

Jakie widzicie największe zalety pracowników pracujących zdalnie?

Praca zdalna nie jest w naszym przypadku czymś, co składa się na specyfikę organizacji. Zatrudniamy najlepszych i dajemy im wszystko, czego potrzebują, żeby wykorzystywali swój potencjał. Jeśli ktoś uważa, że w danym dniu, tygodniu czy miesiącu jest w stanie lepiej realizować swoje cele siedząc w domu lub leżąc na plaży, z niczym to nie koliduje - nie ma sprawy. Skupiamy się na celach, efektach, a nie na tym ile czasu ktoś im poświęcił i w jakim miejscu przebywał.

Będziemy publikować wywiady z naprawdę fascynującymi osobami. Nie chcesz przegapić żadnego? Zapisz się na naszą listę, a dostaniesz ciekawe analizy i darmowego ebooka!

Rekrutacja pracowników zdalnych

Jakich cech szukacie w kandydacie na stanowisko umożliwiające pracę zdalną?

Pomijając kompetencje wynikające z pełnionych obowiązków, mamy jednakowe oczekiwania wobec wszystkich pracowników.

Jak wygląda proces rekrutacji pracowników zdalnych?

Tak samo jak wszystkich innych.

Czy korzystacie z usług zewnętrznych firm poszukując pracowników zdalnych?

Nie, zatrudniamy rekruterkę wewnątrz.

Jak wygląda wdrożenie nowego pracownika do zespołu?

Rozważając różne formy onboardingu wpadliśmy kiedyś na pomysł czegoś w rodzaju obiegówki. Są na niej wszyscy pracownicy wraz z pełnionymi przez nich stanowiskami. Nowy członek zespołu musi zadać każdemu z nich kilka pytań dotyczących tego czym dana osoba się zajmuje, jak praca obu osób może na nich wzajemnie wpływać. Nowy pracownik ma miesiąc na zebranie kompletu podpisów od wszystkich pracowników.

Zarządzanie zespołem zdalnym

Co sprawia, że udaje Wam się z powodzeniem pracować zdalnie?

Jasno postawione cele i uspójnione metody komunikacji.

Jak odbywa się komunikacja w zespole zdalnym?

Korzystamy z Basecampa do zarządzania zadaniami i ze Slacka do szybkiej, codziennej komunikacji.

Z jakich narzędzi korzystają Wasi zdalni pracownicy?

Z tych samych :)

W jaki sposób oceniacie / mierzycie produktywność pracowników zdalnych?

Osiągniętymi celami.

Co stanowi największy problem w zarządzaniu zespołem zdalnym?

Pod kątem zarządzania, jedyną różnicą między pracą zdalną, a stacjonarną jest to, że przy zdalnej mamy większą możliwość kontrolowania pracowników. Wychodzimy z założenia, że nie ma sensu zatrudniać ludzi, którzy wymagają kontroli.

Jak często pracownicy muszą pojawiać się w biurze?

Nigdy jeszcze fakt czyjejkolwiek pracy zdalnej nie wpłynął na nic w żaden negatywny sposób. Jeśli się to zmieni, będziemy wprowadzać pewne zasady, ale na razie pozwalamy by kształtowały się same.

Jak dbacie o dobrą atmosferę i kulturę pracy w zespołach pracujących zdalnie?

Nasi pracownicy, mimo możliwości pracy zdalnej, w większości przypadków pracują w biurze. Ci którzy pracują wyłącznie zdalnie, pojawiają się od czasu do czasu, biorą udział w różnych przedsięwzięciach integracyjnych. Bywa też, że uczestniczą w statusach i szkoleniach przez kamerę internetową.

Podsumowanie

Jakie macie rady dla firm/zespołów, które rozważają wprowadzenie możliwości pracy zdalnej?

Warto skupiać się na celach, które chce się osiągnąć i kosztach, które trzeba przy tym ponieść. W większości przypadków praca zdalna nie utrudnia osiągania celów, a koszty może co najwyżej obniżyć.