Press enter to see results or esc to cancel.

Magazyn kulinarny aCOOKu

aCOOKu to multimedialny magazyn kulinarny.

Ogólnie o pracy zdalnej

Czym zajmuje się Wasza firma?

aCOOKu to multimedialny magazyn kulinarny.Publikujemy opowieści, podcasty, filmy o tradycjach, zwyczajach i gastronomicznej kulturze z całego świata.

Czy idea pracy zdalnej była obecna w firmie od początku, czy pojawiła się później?

Tu należy raczej powiedzieć, że to możliwość pracy zdalnej otworzyła nam drogę do powstania aCOOKu. Nasz zespół to pasjonaci kulinarni rozsiani po całym świecie. Opisują swoje wrażenia i obserwacje, dzielą się opiniami. To ich obecność w różnych miejscach sprawia, że artykuły są prawdziwe. Zamknięcie naszego zespołu w czterech ścianach biurowej redakcji nie miałoby żadnego sensu. Dlatego zdalny model jest dla nas podstawą działalności.

Co skłoniło Was do wprowadzenia możliwości pracy zdalnej?

Przede wszystkim chęć stworzenia magazynu opisującego rzeczywistość, tworzonego przez ludzi, którzy są tam na miejscu, sprawdzają, testują, smakują i wydają subiektywne opinie. Z magazynem współpracują więc osoby rozsiane po całym świecie - od Stanów Zjednoczonych, po Europę, Afrykę, czy Azję. Poranne odprawy redakcyjne w biurowej sali konferencyjnej są po prostu niemożliwe.

W jakiej formie praca zdalna funkcjonuje w Waszej firmie?

Właściwie funkcjonuje kompleksowo. Na niej opieramy naszą pracę. A z pomocą przychodzi nam dzisiejsza technika. Używamy wielu dostępnych narzędzi komunikacji i zarządzania. Ich wdrożenie zajęło trochę czasu, ale usprawniają nam pracę nad kilkoma projektami jednocześnie. Z jednej strony mamy komunikatory, które wykorzystujemy do codziennych kontaktów. Wybraliśmy Workplace, która pełni rolę naszego wirtualnego biura. Pozwala na tworzenie grup roboczych ludzi pracujących nad danym projektem. Popularny Massanger umożliwia nam bieżące i szybkie kontakty. Kolejny komunikator to videoczaty w aplikacji ZOOM. Te wykorzystujemy do gaszenia pożarów i przeprowadzania ważnych spotkań. Tu rewelacyjną funkcją jest możliwość nagrania spotkania i tworzenia notatek. Dzięki temu mają do nich dostęp dostęp także ci, którzy w danym momencie nie mogli uczestniczyć w zebraniu.
Natomiast planowanie, składowanie dokumentów, przydzielanie zadań ułatwia nam aplikacja Asana.

Czym zajmują się pracownicy pracujący zdalnie?

Właściwie wszystkim. Jak wcześniej wspomniałam, jesteśmy zespołem ludzi rozproszonych po wszystkich zakątkach naszego globu. Dotyczy to nie tylko redaktorów, ale wszystkich działów: korekty, marketingu, PR, działu edytorialnego, a także ekipy odpowiedzialnej za przekaz audio-wizualny. To takie nasze małe, globalne przedsięwzięcie.

Co było największą obawą przed wprowadzeniem pracy zdalnej?

Właściwie mierzyliśmy się nie tyle z obawą, ale z trudnościami wynikającymi z kompletnej nieznajomości narzędzi umożliwiających pracę na odległość. Przez wiele tygodni sami uczyliśmy się poszczególnych aplikacji, rozkładaliśmy je na czynniki pierwsze, sprawdzaliśmy ich funkcjonalność. Później potrzebowaliśmy czasu, żeby wprowadzić ekipę w nasz system pracy. Teraz działamy na opracowanym przez nas systemie szkoleń. Przechodzi go każdy nowy pracownik, jeśli nie czuje się komfortowo w wykorzystywanych przez nas narzędziach.

Jakie widzicie największe zalety pracowników pracujących zdalnie?

Nie będę oryginalna, jeśli powiem, że jest to przede wszystkim możliwość pracy z miejsca, które nam odpowiada. Co więcej, tworzymy wspaniały zespół pasjonatów, a kolejnych talentów szukamy po całym świecie, a nie tylko w jednym mieście. Dzięki temu zbieramy najlepszych.

[mc4wp_form id="1308"]