Press enter to see results or esc to cancel.

7 narzędzi usprawniających pracę zdalną marketera

Praca zdalna pojawia się w coraz większej liczbie firm, a wiele z nich to agencje marketingowe. Do skutecznej pracy z domu lub jakiegokolwiek innego miejsca potrzebne są jednak narzędzia, które pozwolą komunikować się na odległość i wspólnie wykonywać zadania oraz planować działania marketingowe. Sprawdźmy, jakie narzędzia do pracy zdalnej usprawnią pracę każdego marketera.

Narzędzie do organizacji zdalnej pracy – Asana

Wydajny przepływ pracy oraz zarządzanie projektami w środowisku zdalnym nie zawsze jest łatwe. Można jednak to osiągnąć, wykorzystując w pracy agencji jedno z najpopularniejszych narzędzi do organizacji pracy – Asanę. Jest to aplikacja webowa oraz mobilna, która pozwala zespołom skutecznie zarządzać pracą i koordynować projekty na całym etapie ich trwania. Dzięki tablicom dla zespołów i managerów, możesz m.in. grupować i delegować zadania, określać terminy ich wykonania, a nawet zależności między nimi.

W podstawowej wersji, przeznaczonej dla maksymalnie 15 osób, Asana jest darmowa i nie wprowadza żadnych ograniczeń dotyczących liczby projektów, konwersacji czy zadań. Płatna wersja kosztuje 389 złotych (100$) za rok dla jednej osoby i oferuje jeszcze więcej możliwości.

Natomiast, jeśli chcesz wprowadzić  Asanę do mniejszej agencji/zespołu, rekomendowanym jest skorzystanie z opcji darmowego triala, dzięki któremu wszyscy poznają możliwości wyższych planów – premium i business. Oba plany dają większe możliwości w zakresie zarządzania celami, kontrolą nad projektami czy efektywną organizacją.

Szczególne przydatne funkcje to:

  • tworzenie listy zadań i przydzielanie ich do poszczególnych osób,
  • określanie subtasków tj. podzadań, których realizacja jest kluczowa dla ukończenia projektu w wyznaczonym czasie, co daje przejrzystość procesu oraz klarowność odpowiedzialności poszczególnych osób w zespole za poszczególne etapy,
  • wizualizacja projektu na osi czasu i zarządzanie wieloma projektami na różnych etapach trwania,
  • tworzenie dedykowanych szablonów dla optymalizacji i przyspieszenia pracy,
  • definiowanie etapów pracy poprzez wykorzystanie tablic,
  • ogromna ilość integracji z innymi narzędziami jak Slack, Google Drive, Google Analytics, Gmail, Calendly i wiele innych.
  • oznaczanie zadań jako wymagających potwierdzenia,
  • możliwość kontroli “obłożenia” poszczególnych członków zespołu
  • nieograniczona liczba dokumentów, które można dodawać do zadania lub podzadania, dzięki czemu aktualne dane dostępne są dla wszystkich członków zespołu,
  • możliwość wyboru jednego z 50 szablonów projektów.

Asana timeschedule - Zadania pokazane na Asanie na osi czasu

Narzędzie dla marketera do prac wizualnych – Canva

Nie ma marketingowca, który nie słyszałby o Canvie – aplikacji webowej i mobilnej, która ułatwia tworzenie różnego rodzaju projektów, takich jak:

  • grafiki nas stronę internetową,
  • grafiki do mediów społecznościowych,
  • infografiki,
  • ulotki, wizytówki i zaproszenia,
  • plakaty,
  • okładki,
  • prezentacje,
  • kolaże zdjęć,
  • identyfikacja wizualna firmy (logo),
  • dyplomy i zaświadczenia,
  • broszury, oferty, biuletyny.

Gotowy projekt można pobrać na swoje urządzenie i wykorzystać w wybranym, miejscu. Biblioteka Canvy zawiera wiele gotowych szablonów, grafik i zdjęć, ale umożliwia także dodawanie własnych elementów graficznych. Dzięki narzędziu można wspólnie edytować jeden projekt, a także planować publikację treści w specjalnym kalendarzu. Dużą zaletą Canvy jest intuicyjny i przejrzysty interfejs oraz łatwość obsługi.

Narzędzie dostępne jest zarówno w wersji darmowej, jak i płatnej ze znacznie rozszerzoną funkcjonalnością.

Wybrane szablony dostępne w programie Canva

Wybrane projekty dostępne w Canvie

Narzędzia do analityki internetowej – Google Analytics i Senuto

Analityka internetowa to podstawa dla właścicieli biznesów online i specjalistów od marketingu, niezależnie od tego, czy pracują zdalnie, czy też stacjonarnie. Do dyspozycji jest wiele narzędzi, jednak jednymi z najpopularniejszych są Google Analytics oraz Senuto. Poniżej omówimy możliwości i funkcje każdego z nich.

Google Analytics – podstawa analityki internetowej

Google Analytics to w pełni darmowe narzędzie, które umożliwia monitorowanie i analizowanie ruchu w wokół Twojej witryny internetowej. Na podstawie zebranych danych możesz sprawdzić skuteczność różnych działań marketingowych, np. pozycjonowania, reklamy Google Ads, e-mail marketingu czy promocji w mediach społecznościowych. Masz dostęp m.in do następujących raportów:

  • Czas rzeczywisty – określa statystyki dla ruchu na stronie w konkretnym momencie,
  • Odbiorcy – Dane, dzięki którym możesz dowiedzieć się więcej o swoich odbiorcach – w jakim są wieku, z jakich regionów itp.,
  • Pozyskiwanie – wskaźnik regionów, z których odbiorcy wchodzą na Twoją witrynę,
  • Zachowanie – analizuje działania wykonywane przez użytkowników na stronie i prezentuje je w formie wykresów i tabel,
  • Konwersje analizuje stopień realizacji celów (konwersji), które możesz określić samodzielnie.

Na podstawie danych zebranych przez Google Analytics możesz:

  • zweryfikować, czy przekaz trafia do użytkowników stanowiących grupę docelową,
  • sprawdzić skuteczność różnych działań marketingowych,
  • optymalizować działania, by były jak najbardziej efektywne,
  • optymalizować sposób działania strony, by spełniała oczekiwania użytkownika,
  • analizować ruch i konwersje.

Widok narzędzia Google Analytics

Widok narzędzia Google Analytics

Przykładowy raport z narzędzia Google Analytics - pozyskiwanie wyników

Raport “Pozyskiwanie” w Google Analytics

Senuto – analizuj skuteczność pozycjonowania

Senuto to polskie narzędzie marketingowe przeznaczone do analizy skuteczności pozycjonowania. Dzięki niemu możesz:

  • sprawdzić widoczność swojej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania,
  • znaleźć nowe słowa kluczowe, które są popularne wśród użytkowników,
  • przeanalizować konkurencję na wybrane słowo kluczowe pod kątem treści,
  • dodać wybrane frazy do monitoringu i analizować widoczność strony na te słowa kluczowe.

Narzędzie określa, na ile fraz konkretna witryna znajduje się w Google na pozycjach w top3, top10 i top50. Daje to wiedzę o skuteczności działań e-marketingowych. Jeśli liczba fraz na wysokich pozycjach systematycznie rośnie, to działania SEO są skuteczne i przynoszą oczekiwane efekty.

W narzędziu masz dostęp także do obszernego katalogu słów kluczowych wraz z ich popularnością oraz do modułu analizy konkurencji, dzięki któremu zweryfikujesz treści na najwyższych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania Google.

Wykres widoczności fraz w top10 wyników wyszukiwania Google w Senuto

Wykres widoczności fraz w top10 wyników wyszukiwania Google w Senuto

Narzędzie do videospotkań – Google Meet

Epidemia koronawirusa spowodowała, że wiele firm zdecydowało się na pracę zdalną, a to z kolei wymusiło znalezienie narzędzi do porozumiewania się na odległość i rozmów online. Jednym z nich jest Google Meet, który wykorzystujemy zarówno do codziennych spotkań działowych, jak i do poznania się nawzajem w trakcie spotkań przedstawiających nowych członków zespołu. Podobnie jak Canva i Asana, Google Meet jest dostępne w postaci aplikacji webowej oraz mobilnej na telefony Android oraz iOS. Jednym kliknięciem możesz utworzyć spotkanie w czasie rzeczywistym lub skopiować link i wykorzystać go do utworzenia spotkania w przyszłości. Spotkanie takie możesz także zaplanować w kalendarzu Google, który wyśle zaproszenie do uczestników.

Darmowa wersja w zupełności zaspokoi podstawowe potrzeby firm pracujących zdalnie – umożliwia przeprowadzenie nieograniczonej liczby zdalnych spotkań do 100 uczestników.

Dla bardziej wymagających Google przygotowało płatną wersję, która umożliwia nagrywanie spotkań. W ten sposób możesz wykorzystać Google Meet do szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych, a także organizowania webinarów online.

Narzędzia do zdalnej współpracy od Google – dysk i dokumenty

Google udostępnia użytkownikom szereg darmowych narzędzi, które pozwalają współtworzyć dokumenty online (tekstowe, arkusze kalkulacyjne, prezentacje multimedialne oraz formularze). Po założeniu konta Gmail możesz na nim tworzyć i przechowywać szereg plików (darmowa przestrzeń dysku obejmuje do 15 GB). Kilka osób może edytować, komentować lub przeglądać jeden plik w tym samym czasie. Można je także udostępniać na zewnątrz.

Narzędzia Google ułatwiają współpracę, ponieważ nie wymagają przesyłania załączników – zamiast tego wystarczy przekazać innej osobie link do konkretnego folderu czy dokumentu. Dostęp możliwy jest z każdego urządzenia z dostępem do internetu. Do dyspozycji zespołów marketingowych są następujące narzędzia:

  • Google Sheets do tworzenia arkuszy kalkulacyjnych online,
  • Google Docs Dokumenty do tworzenia plików tekstowych za pośrednictwem przeglądarki,
  • Google prezentacje do współtworzenia prezentacji multimedialnych,
  • Google Drive czyli dysk do przechowywania i katalogowania wszystkich plików,
  • Google Kalendarz, dzięki któremu zaplanujesz ważne wydarzenia (Google automatycznie wyśle przypomnienie mailowe do zaproszonych osób),
  • Google Formularze do zbierania i analizowania informacji od wielu osób (anonimowo lub nie).

Funkcje dostępne w Google Docs

Funkcje narzędzia Google Docs

Galeria szablonów dostępna w Google Sheets

Galeria szablonów w Google Sheets

Narzędzie do obsługi mediów społecznościowych – Sotrender

Sotrender to narzędzie, które pozwoli usprawnić zarządzanie kanałami w mediach społecznościowych, zwłaszcza na Facebooku. Dzięki niemu będziesz mógł:

  • odpowiadać na wiadomości i komentarze na kilku różnych profilach w SM z jednego miejsca,
  • monitorować efektywność działań w Social Media (Facebook, Instagram Biznes, Instagram Stories, Twitter, YouTube) dzięki rozbudowanym danym prezentowanym w formie wykresów,
  • przeanalizować, które treści przynoszą najlepsze efekty,
  • wygenerować raport podsumowujący skuteczność działań w mediach społecznościowych,
  • monitorować działania konkurencji w Social Media.

By sprawdzić główne funkcje narzędzia, można skorzystać z darmowej, 14-dniowej wersji próbnej. Następnie za dostęp do Sotrender trzeba zapłacić – można wybrać płatność miesięczną lub roczną (rabat 20%). Najtańszy pakiet kosztuje 260 zł . miesięcznie, a najdroższy 1400.

Raport Narzędzia Sotrender przedstawiający trendy na Facebooku w Polsce w lipcu 2021

Raport Narzędzia Sotrender przedstawiający trendy na Facebooku w Polsce w lipcu 2021

Podsumowanie

Marketing nie musi być trudny, a zespół marketingowy nie musi pracować w stresujących warunkach. Jeśli chcesz lepiej zorganizować pracę i uzyskać dostęp do zaawansowanych danych i możliwości, skorzystaj z narzędzi, które ułatwiają zarówno pracę zdalna, jak i stacjonarną, w biurze.

Autorka: Katarzyna Nowak, widoczni.com

(0 ocen)
Loading...